Hurikán ~ apríl 2019 ~


Milí čitatelia!
Zoznámte sa s Hurikánom – čo blog rozhodne neminie! Tento článok vychádza pravidelne raz do mesiaca... Počkať, to mi nevychádza. Pravidelne? To určite nie. Pretože zase raz, keď si človek povie, že niečo bude pravidelne vychádzať, tak sa to tak nestane! Proste – ach! Zostáva mi priestor len na povzdych a smiech, pretože od januára som si odkladala vydanie Hurikánu na ten ďalší mesiac a nakoniec sme skončili pri apríli. Prvom apríli, ale sľubujem, že žiadny prank na vás v tomto článku nechystám. Či?

Zo života autora (alebo ako funguje moja myseľ)
Čo mám nové od posledného vydania Hurikánu? Úprimne? Nič. Študujem, pracujem, snažím sa prežiť. A pomedzi to aj niečo napísať. Och, a hlavne sa snažím, aby mi z príbehov nevybuchla hlava, pretože občas, akonáhle sa ráno zobudím, celý môj deň tvorí vymýšľanie obsahov, postáv a zápletiek, z ktorých sa mi už pletie myseľ. Neviem, akí multifunkční sú iní autori, no ak si niekto myslí, že moja myseľ je nastavená len na jeden či dva príbehy súčasne, tak ho sklamem. Kiež by, dočerta! Ona si vlastne lieta kade tade a vymýšľa stále nové a nové vecičky, ktorými by mi mohla „znepríjemniť“ existenciu. Samozrejme, myslím to na úrovni príbehov. Pretože je veľmi ubíjajúce mať v hlave niečo nové a nemôcť s tým začať, pretože máte rozpracované niečo staršie. A tak vám to odpočíva v počítačovej zložke zvanej Nápady, ktorá sa každým rokom zväčšuje a zväčšuje.
            Pre zaujímavosť, k dnešnému dňu je tých dokumentov s nejakým nápadom vyše sto. Ale, prirodzene, nedá sa všetko spracovať do príbehu a nie je všetko zlato, čo sa blyští. No aj tak je potrebné tieto veci zachytávať, uschovávať ich a strážiť. Veď nikdy neviem, čo sa dá použiť, no nie?
            Ale, aby som bola úprimná, z tej krásnej stovky som aktuálne pripravená spracovať asi 5 tém, 5 príbehov, ktoré mi ako päť statočných odpočívajú v oddelenom priečinku a postupne pracujem na každom z nich. Či píšem kapitoly? Áno. A zároveň nie. Každý príbeh ma totiž stojí dávku energie pri vymýšľaní charakterov, ich minulosti, zápletiek a to všetko tak, aby sa neopakovalo, neprepájalo.
Kedysi som bola schopná písať príbehy kapitolu po kapitole bez toho, aby si mala udaný smer, dopredu napísaný obsah. A bolo to skvelé – voľnejšie. Bohužiaľ, teraz toho už schopná veľmi nie som. Potrebujem proste vedieť, čo sa stane ďalej a ako napísať veci aby dávali zmysel a aj vás nejaká z nich šokovala.
O tejto téme by som vám vedela napísať ešte mnoho, ale nechám si to na iný článok.
Čo sa týka ďalších vecí, odo dnes som tiež spustila novú stránku Prekrásna mŕtvola, kde si môžete prečítať obsah k príbehu a prvý odsek. Knižku stále píšem, no pri tempe, ktoré som nahodila za posledného polroka by som ju mohla (a chcela) dokončiť do leta.  

Poviedky, knižky a výzvy
Americká univerzita mi akosi stále stojí, no dala som si záväzok, že budem vydávať každú nedeľu, len sa musím dokopať k písaniu. A to poriadne veľkými kopancami. Na príbeh sa osobne veľmi teším, lebo teraz nás čaká už pekný spád a vás veľké prekvapenia, tak som celkom zvedavá, čo na to poviete.
            Tiež som sa pustila znovu do recenzovania – pri zistení, že som poslednú recenziu napísala v apríli 2017 mi prišlo tak trochu zle, takže tento rok som sa hecla a vydala už dve recenzie a na ďalšie knižky sa pripravujem.
            Čítam, čítam, čítam. Veľa. Lebo je to skvelý oddych. A najlepší spôsob, ako zabiť čas pri cestovaní vlakom. A aby som sa prinútila čítať ešte viac, než kedykoľvek predtým, zapojila som sa rovno do dvoch výziev! Knižná výzva od Ells, ktorej sa účastním každý rok, no ani raz sa mi ju ešte nepodarilo splniť kvôli povinnostiam a Čitateľská výzva2019 od PingelSisters, ktorá je pre mňa skutočnou výzvou! Ja si držím palce – lebo to potrebujem :D – a čo vy? Zapojili ste sa do nejakých výziev tento rok?

Heslo mesiaca
„Všetko sa bude opakovať, až kým to nepochopíš.“
~ Hurikán ~

Stanka

1 komentár:

  1. Nemusi byt pokracko kazdou nedeli,staci kazdy mesic. Dekuji hlavne,ze pokracko bude.

    OdpovedaťOdstrániť