Recenzia: Lucie Bechynková – Opravdové zločiny 2

Občas se někdo někde ztratí, nač si lhát, děje se to. Když se ale lidé ztrácejí pravidelně a bez šance, že je někdy někdo najde, začne to být podezřelé…

Prvá knižka Lucie Bechynkovej nastavila laťku, pokračovanie série ju však bez obáv preskočilo!

Nebudem sa vyjadrovať ku grafike, tú som chválila už v názore na predchádzajúcu knihu, a tak prejdem rovno k spracovaniu príbehov. Pokrok, ktorý medzi jednotlivými časťami nastal, je jedným slovom neuveriteľný!

Bohužel pro všechny mu napsala i návod, jak má svůj život ukončit...

Do knihy sa dostalo to najlepšie z najlepšieho, bonboniéra príbehov, z ktorých človeka zamrazí na zátylku. Samozrejme, nebudem zľahčovať, každý príbeh je dôležitý, každý prípad má rovnakú váhu. Na pokračovaní je však citeľné, že vďaka vyškrtnutiu kratších prípadov pôsobí celá kniha profesionálnejšie a celistvejšie.

Perličkou je pre mňa zapracovanie spracovania Eda a Lorraine Warrenových. Už ste o ich prípadoch určite počuli mnoho, zo sérií hororových filmov, z článkov či iných kníh. Ja osobne som však po prvý raz videla film „inšpirovaný skutočnými udalosťami“ až vďaka podcastu Opravdové zločiny. Horory v zásade nepozerám, mám z nich strach, ale dievčatá to opísali tak farbisto, že som proste podľahla. Takže keď sa príbehy z ich repertoáru dostali aj do tejto knihy, vyčarilo mi to široký úsmev na tvári a nebola som sa dočkať, až sa do nich začítam.

Príjemným prekvapením boli opäť rozhovory, ktoré ani teraz nechýbali na konci knihy. Bolo ich viac, boli kvalitnejšie a škála vybraných respondentov bola oveľa zaujímavejšia.

Aby som to zhrnula, veci, ktoré som prvej knihe vyčítala, sa v tejto napravili. Čakala som, že toho v druhej časti bude viac, bude to lepšie, kvalitnejšie... A presne to sa i stalo! Knihe nemám veľmi čo vyčítať – aj keď sa občas objavil nejakých chaos v príbehu –, no taktiež nemôžem dať plné hodnotenie. To by totiž znamenalo, že kniha je dokonalá, ale vždy je ešte čo vylepšovať. Už teraz však dúfam v pokračovanie!

Originálny názov: Opravdové zločiny 2
Názov série: Opravdové zločiny
Diel série: druhý