Recenzia: Agatha Christie – Mŕtva v lodenici

Pani Oliverová má neblahé tušenie, že čoskoro dôjde k vražde. A tak privolá slávneho detektíva, aby zločinu predišiel...

   

Riešiť vraždu ešte predtým, než k nej dôjde, je skutočne náročné. Ale presne taká je úloha Hercula Poirota, keď ho jeho priateľka povolá do Devonu. Rodina Stubbsových vo svojom sídle túži zorganizovať hru na vraždu, keď je však hraná obeť skutočne zavraždená, do vyšetrovania sa zapája sám veľký detektív...

 

„... Stále silnejšie cítim, že ma akosi... riadia... manipulujú mnou. Možno som blázon, ale keby sa zajtra namiesto tej falošnej odohrala skutočná vražda, neprekvapilo by ma to!“

 

Ďalší prípad pre Poirota, ktorý musí zapojiť svoje malé šedé bunky, aby pomohol vypátrať vraha. Spočiatku sa zdá, že nik nemal k vražde nebohého dievčaťa motív, potom zmizne pani Stubbsová a celá vec sa ešte viac zamotáva. Podozrivých je dostatok, každý čosi skrýva, no otázok je stále viac než odpovedí. Poirot nedokáže nájsť spojitosti, a tak sa prípad nepríjemne naťahuje...

Nikdy som necítila potrebu čítať knihy od Agathy Christie, až do istého okamihu prokrastinácie, kedy som sa pustila do seriálu. Stačilo pár častí a potom to už išlo samé. Po hranej verzii nasledovali knihy a Mŕtva v lodenici je jeden z tých príbehov, ktorý vám jednoznačne utkvie v pamäti.

Keďže som si rozuzlenie pamätala len spoly, bolo skvelé čítať o vyšetrovaní a uvedomovať si nenápadné stopy, ktoré autorka zanechala pre čitateľa. Jedna zmienka tu, druhá tam... Samozrejme, až do záverečnej Poirotovej reči neviete, ako to celé dopadne. Kto je vrahom? Aký bol motív?

Tento príbeh bol úžasne komplikovaný, no na konci všetky stopy zapadli do seba ako dobrá skladačka. Postavu malého Belgičana milujem a tiež mám rada dobové prostredie Anglicka, v ktorom autorka písala. Užila som si každú jednu kapitolu, knižku som takmer zhltla, preto ju vrelo odporúčam!

 

Originálny názov: Mŕtva v lodenici (Dead Man's Folly)
Autor: Agatha Christie
Vydanie: Slovenský spisovateľ, 2022
Počet strán: 192


Moje hodnotenie: 5 z 5

 

Stanka

2 komentáre: