Recenzia: Brandon Sanderson – Kadeti

Kniha o jednej sebavedomej dievčine, ktorá sa snaží dosiahnuť svoj sen a všetkým dokázať, aká je odvážna. Alebo azda nie je? 

   

Kadetov som začala čítať z dvoch dôvodov – ako odporúčanie novinky a ako návrh na skupinové čítanie. Napriek tomu sa mi do nich veľmi nechcelo, pretože išlo len o tretiu knihu zo sci-fi žánru, ktorú som doposiaľ išla čítať. Neviem, prečo sa tomuto žánru tak veľmi vyhýbam... 


„Počuli ste admirálku! Hviezdna letka, k štartovacej rampe. Pohyb!“ 


Po trochu rozťahanom začiatku sa veci dali rýchlo do pohybu. Spensa, hlavná hrdinka, sa celý život túži stať letcom ako jej otec. Osud jej však nepraje a taktiež jej nepraje admirálka, ktorá sa snaží všemožnými spôsobmi sabotovať jej nástup do kadetskej školy. Lenže odvážna a maximálne drzá Spensa sa nechce vzdať svojho sna lietať „medzi hviezdami“ a vrátiť sa späť do tmavých jaskýň. A tak sa jej dobrodružstvo spolu s jej spolužiakmi môže začať. 

Postavy v knihe sú proste skvelé – samozrejme, najviac sa príbeh sústredí na Spensu, ktorá je spočiatku trochu otravná, ale rýchlo som sa do jej charakteru zamilovala. No zaujímaví boli ostatní jej spolužiaci, učitelia a letci, s ktorými sa stretne, či spoločenstvo z podzemných jaskýň. Páčila sa mi myšlienka, že Spensa nie je privilegovaná a musí bojovať a vždy si nejako sama pomôcť, aby mohla ďalej študovať. 

Príbeh po celej svojej šírke nestráca na zábavnosti sprevádzanej tragickosťou a neférovosťou, ktoré v mnohých častiach vygradujú do skvelého napätia. V mnohých prípadoch je nutné čakať nečakané, koniec nevnímajúc. A akoby to nestačilo, kniha ponúka aj množstvo supiš opisov techniky, lodí, preletov a taktiky. Ako čerešničku na torte som pri čítaní brala návraty na planétu Zem a odkazy na starých bojovníkov – i tých mýtických – alebo napr. Umenie vojny. 

Prvé dobrodružstvo so Spensov bolo úžasné a nemôžem sa dočkať pokračovania!

Originálny názov: Kadeti (Skyward)
Názov série: Medzu hviezdami
Diel série: prvý
Autor: Brandon Sanderson
Vydanie: Slovart, 2022
Počet strán: 528


Moje hodnotenie: 4 z 5


Stanka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára