Recenzia: Agatha Christie – Vražda je zvyk

Slávna spisovateľka nás tentoraz zavedie do Mezopotámie, do prachu a piesku, medzi tisíce rokov staré vykopávky. Na čas sa tu usídlila skupinka archeológov, aby odhaľovala históriu. No vo vzduchu visí čosi nebezpečné...

   

Zdravotná sestra Amy Leatheranová je pozvaná k vykopávkam, aby sa postarala o manželku slávneho archeológa. Jej labilné nervy skúšané jej vlastnou minulosťou, sú zrejem príčinou napätých vzťahov, ktoré na nálezisku vládnu. A aj keď sú k sebe všetci až prehnane milí, už od príchodu sestra vníma, že čosi visí vo vzduchu. A naozaj! V jedno horúce popoludnie sa všetko mení a na pomoc musí byť prizvaný Hercule Poirot, aby túto záhadu vyriešil.


„Panebože, ženská, čím budete osobnejšia, tým lepšie! v tomto príbehu vystupujú živí ľudia, nie nejaké bezduché bábky! Buďte osobná, buďte predpojatá, buďte jedovatá...“


Po exotickom prostredí, po piesku a pod páliacim slnkom, nás sprevádza rozprávanie zdravotnej sestry, ktorá spisuje udalosti z vykopávok nefalšovane, presne tak, ako sa v tie osudné dni odohrali. Pomaly gradujúci dej je vcelku napínavý a ostré vyjadrovanie sestry o charakteroch je príjemným spestrením. Podozrivých je neúrekom a každý by mohol mať príležitosť. No nie každý má aj motív.

V tomto príbehu sa mi páčila postava zdravotnej sestry. Mala podrezaný jazyk, priame vyjadrovanie, ale len keď išlo o opis udalostí. Keď sa zhovárala s niekým iným, väčšinou si dokázala zachovať svoju anglickú výchovu a napriek vlastnej zvedavosti do ničoho priveľmi nestrkala nos. Aj keď občas to bolo frustrujúce. Zároveň mám rada príbehy, ktoré sú zasadené aj do iného prostredia, ako len do anglického vidieka, a nie sú iba o postavách, ktoré vlastnia sídla a hádajú sa o dedičstvo. Presne tak, len nech sa idú trochu pohrabať do prachu a piesku, práca predsa ešte nikoho nezabila. Počkať...

Na druhú stranu mi však prekážal pomalý rozbeh a pridlhý záver. Akoby sa tieto dve veci stretli uprostred a akosi nám chýbal plnohodnotný stred. Nechápte ma zle, koniec-koncov všetko sa odohralo len behom jediného týždňa, ale aj tak mám po prečítaní pocit, že som bola o čosi ukrátená (niežeby knihy od A. Christie boli extra dlhé).

A odhalenie vraha? Tá teória sa tam pohybovala po celý čas a miesila sa s ostatnými teóriami. Čakala som to? Nie. Možno len podvedome...

Originálny názov: Murder in Mesopotamia
Autor: Agatha Christie
Vydanie: Slovenský spisovateľ, 2023
Počet strán: 224

Moje hodnotenie: 3 z 5

Stanka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára