Recenzia: Aiden Thomas – Kluci ze hřbitova

Keď Yadriela nechce jeho rodina prijať ako bruja a sotva ho vnímajú ako chlapca, rozhodne sa sám predstúpiť pred Pani smrti. Ak ho prijme ona, musí ho prijať aj komunita! Veci sa však nečakane skomplikujú...

Po obrade za záhadných okolností umiera Yadrielov bratranec, a tak sa so svojou najlepšou kamarátkou a sesternicou Maritzou rozhodne zistiť, čo sa mu stalo. A ako by sa to dalo urobiť lepšie, než priviesť jeho dušu späť medzi živých a spýtať sa ho priamo? Má to však jeden háčik – duša, ktorú Yadriel privolá, ani zďaleka nepatrí jeho bratrancovi.

Yadrielovi sa podarilo privolať Juliana, chalana zo školy, ktorého smrť je tiež záhadou. Julian sa navyše odmieta nechať prepustiť zo sveta živých a bude otravovať Yadriela dovtedy, kým nesplní jeho želanie. Tak do seba narazia dva svety, také odlišné a predsa v mnohom podobné. Do pokojného Yadrielovho života vtrhne hurikán hluku a drzosti a Yadriel má čo robiť, aby sa z toho nezbláznil.

Yadriel technicky vzato nevstupoval na cizí pozemek bez dovolení, protože na hřbitově žil celý život.

Celý príbeh sa odohráva len v priebehu niekoľkých dní pred Día de Muertos a postavy vás vtiahnu do úžasného sveta brujx, ktorí vedia liečiť zranenia a odprevádzať mŕtvych na druhú stranu. Pohltí vás latinskoamerická kultúra, ktorá príbeh podtrháva v jeho výnimočnosti. Ale aj boj trans chlapca a geja, ktorý sa zúfalo snaží, aby ho prijali jeho najbližší takého, aký je. V tomto prípade pomoc prichádza z nečakanej strany, keď sa stretne s Julianom, ktorému nemusí nič vysvetľovať ani sa pred ním brániť. Vzniká tak krásny vzťah, má to však jeden háčik... Julian je mŕtvy a on sa ho nemôže ani dotknúť.

Napriek jednoduchosti príbehu, túto knihu milujem od prvej vety až po poslednú stránku. Zamilovala som sa do charakterov postáv, do latinskoamerického prostredia i do štýlu, akým autor príbeh rozpráva. Každý by chcel mať kamošku, akou je Maritza, ktorá Yadrielovi vždy kryla chrbát. A kamaráta, ako Julian, ktorý nikoho nesúdi. Nečakajte však žiadne zvraty, táto kniha ich nemá. Tento príbeh ich však nepotrebuje na to, aby bol skvelým. Ja len dúfam, že sa dočkám pokračovania a zatiaľ sa uspokojím s autorovou novou sériou The Sunbearer Trials.

Originálny názov: Cemetery boys
Autor: Aiden Thomas
Vydanie: YOLi CZ, 2022