Recenzia: Adriana Bolyová – Koruna mesiaca

Lele sa vydáva do cudzieho kráľovstva, aby sa stala ženou násilného elfa Mergana. Ten túži po väčšej moci a dedičovi a je rozhodnutý oboje získať práve od svojej tretej manželky.

Šikovná Lele sa dohodne s Merganom, že bude jeho manželkou len dovtedy, kým mu neporodí syna. To ešte netuší, že eldin ju chce využiť na nájdenie mesačného kameňa, ktorý by mu dal neobmedzenú moc. V nočnom kraji elfovia stále vládnu mečom. Mergan zvádza boj o trón so svojím bratom a veci, ktoré chce, si berie násilím. Iba k svojim ženám sa správa ako dobrý chlapec. Taký príbeh ste nečkali, čo? Nenechajte sa zmiasť útlosťou tejto knižky, ponúka oveľa viac, než by ste povedali, že sa do nej zmestí.

„Možno nebudú takí hrozní, ako sa o nich hovorí. Nikto nie je naozaj taký, ako sa klebetí, Lele.“

Na Korune mesiaca ma zaujalo hneď niekoľko vecí. Po prvé obálka. Táto je sexy, farebná a doslova svieti medzi temnou fantastikou. Po druhé rozsah! Bola to sladká jednohubka, čo mi skvele zapadlo do plného rozvrhu. Po tretie – zvrat! Na začiatku sa zdalo, že to bude sladký príbeh a záporák bude ľahko porazený. Omyl! Nič totiž nebolo tak, ako sa zdalo! Preto je Zidian moja obľúbená postava. A hneď za ním je Šarašvan. Ak chcete vedieť prečo, čítajte! Neoľutujete...

Asi najzaujímavejšou vecou boli ďalej povolania. Každý elf má nejaké, s ktorým je nadosmrti spätý. Lele načúva hlasom vzácnych kameňov, ktoré spracováva do nádherných vecí. Zdá sa, že povolanie je viac ako všetky túžby, rodina i lásky. Problém je, že keď sa Lele vydala na prechádzku, bola kvôli kameňom preč celé mesiace. Roky... V jednom bode to bolo také absurdné, až sa nejde nesmiať. A preto to bolo absolútne perfektné!

Takže, čo vás v knihe čaká? Fantasy svet plný elfov. Zaujímavé povolania, ktoré pobláznia myseľ. Krvavý boj medzi bratmi. Sesterské priateľstvá a dominantný vládca. A medzitým pátranie po špeci kameni moci a zistenie, že nie za každým úsmevom sa skrývajú dobré úmysly.

Ja som si čítanie užila a teším sa na pokračovanie.

Originálny názov: Koruna mesiaca
Diel série: prvý