Recenzia: Ametystový les, ktorý vás pohltí



Názov: V znamení ametystu
Autor: Majka Danihelová
Séria: Kronika strateného impéria
Diel: prvý
Slovenské vydanie: 2018, CooBoo
Počet strán: 440

Sedemnásťročná Meggie je ako každá obyčajná tínedžera. Až na to, že ju po oblohe prenasledujú fialové vlny a zrazu sa za pomoci podivnej stareny ocitne v úplne inom svete. V Ametystovom lese, kde musí skrývať svoju pravú podobu, aby sa vyhla smrti alebo horšiemu osudu. Kde byť slepý znamená, že sa vás všetci budú strániť, aby to náhodou nechytili.


Bizarnosť, jedinečnosť a nápaditosť. Slovenská autorka dokázala prepliesť všetky tieto prvky a vytvoriť fantastický svet, ktorý vás pohltí. Budete sa smiať nad hlúpou logikou bytostí, ktoré žijú v Lese a bojovať po boku Meggie, ktorá túži po jedinom – vrátiť sa späť domov.

Lenže nad obyvateľmi Lesa visí nebezpečenstvo, ktoré nejde len tak prehliadať. A aj keď sa Meggie veľmi snaží, osud si ju vždy nejako vie nájsť a dať ju dokopy s tými správnymi bytosťami, aby sa mohla dostať do ešte väčšej šlamastiky. Až nakoniec nebude mať na výber.

Vydanie tejto knižky som mala v hľadáčiku už dlhšie. Preto keď konečne vyšla, bola som veľmi nadšená. Obálka je veľmi krásna – bože, a to písmo a mapy! (tieto veci proste zbožňujem) Lenže možno aj kvôli priveľkému nadšeniu, sa mi prvé strany čítali o čosi ťažšie. Dej bol plynulý, no ja som sa potrebovala prelúskať prvými kapitolami, kým sa dej poriadne rozbehne a potom som sa už nevedela od knižky odtrhnúť ako správny knihomoľ. A posledné kapitoly, bohužiaľ, mi ubehli až prirýchlo. Držala som postavám palce, prežívala s nimi ich útrapy a niektoré som mala sto chutí pochovať pod čiernu zem.


V knižke sú správne spojené moderné prvky a fantasy svet prírodného spoločenstva, dochutené konaním postáv, ktoré vás rozosmeje a občas dorazí. A keby to nestačilo nájdete tam akčnosť, ale i pocit bezradnosti, smútok, smiech, vzrušenie a množstvo ďalších pocitov. Preto je taká jedinečná. Nenájdete tu nelogické udalosti, lež plno nápadov, s ktorými sa autorka vyhrala a prepojila ich do úžasného sveta. A perfektnej knižky, ktorú vrelo odporúčam nielen mladším, ale každému, kto minimálne miluje fantasy s hlavnými hrdinkami!

PS: Vydanie tejto knihy dokazuje, že aj na Slovensku máme zahrabaných kvalitných a zaujímavých mladých autorov, len im je potrebné dať šancu. Kiež by takých bolo viac!


Hodnotenie: 5 z 5


Zdroj citátov: Majka Danihelová - V znamení Ametystu (CooBoo, 2018)

Stanka

2 komentáre:

  1. Vyzera to zaujimavo. Rada podporim jednu z rodacok. Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je za čo. Knižka určite stojí za prečítanie. :)

      Odstrániť