Recenzia: Karsten Dusse – Sústreď sa na vraždu

Stačila jedna nespokojná manželka, ktorá svojho muža prinútila absolvovať kurz sústredenia na záchranu ich manželstva. A jeho život sa tým navždy zmenil. Samozrejme, sústredene...

 

 

Krimi veľmi nečítam. Nie je to môj top žáner, takže keď sa ma spýtate, ktorý severský autor je môj obľúbený, netuším, o čom hovoríte. Napriek tomu som siahla po knihe od Dusseho – prečo? Pre ten neskutočný názov! A občas sa takýto úbohý dôvod vyplatí, pretože som knihu zhltla behom niekoľkých dní.


„Na úvod by som rád zdôraznil, že nie som nijaký násilník. Naopak, nikdy v živote som sa s nikým nepobil. Veď aj svoju prvú vraždu som spáchal až po štyridsiatke...“


Táto kniha vám toho ponúkne mnoho – tvrdo pracujúceho chlapíka, mafiánsku bandu, pár konfliktov a, och, skvelé návody na sústredenie aplikovateľné do bežného života! Alebo na neplánovanú (ne)vraždu... Netreba však viniť Björna Diemela. On je len skvelý advokát, ktorý si chcel užiť zaslúžený čas so svojou dcérkou. Bohužiaľ, sústredil sa na to tak veľmi, že pritom umrel jeho klient. Ktorý bol čírou náhodou mafiánskym bossom...

Tento príbeh je sarkastickým spracovaním všade dostupných motivačných kníh, ktoré vám radia, ako žiť. No čo ak si ich rady vezmete naozaj k srdcu ako Björn? Nastane šlamastika a skvelý príbeh, ktorý vás pobaví. Nebola kapitola, na ktorej by som sa nesmiala. Je to zvrátené vyhlásenie, avšak pravdivé. Absolútne som podľahla tej absurdite i autorovmu ľahkému štýlu. Celý čas som si hovorila, že také niečo predsa nemôže skončiť dobre. Ako sa niekomu môže prepiecť vražda? Ako však príbeh graduje, pochopíte, že s pomocou „sústredenia“ môžete vyriešiť hocaký problém.


Originálny názov: Sústreď sa na vraždu (Achtsam Morden)
Názov série: Sústreď sa na vraždu
Diel série: prvý
Autor: Karsten Dusse
Vydanie: Ikar, 2022
Počet strán: 304


Moje hodnotenie: 5 z 5

Stanka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára